Orzechy- wszyscy wiemy, że są bardzo kaloryczne i słusznie, gdyż składają się głownie z tłuszczy. Jednak są to tłuszcze nienasycone, które korzystnie wpływają na poziom cholesterolu we krwi. Spośród wszystkich bakalii są najbardziej wartościową przekąską.

     Zawierają cenne składniki mineralne np. wapń, fosfor, magnez, potas, żelazo, selen, sód. Bogate są też w witaminy A, E, PP oraz witaminy z grupy B. Odgrywają ważną rolę w diecie wegetarian, gdyż zawierają dużą ilość białka. Orzechy ze względu na wysoką zawartość tłuszczy dodają energii, a także mają ogromne znaczenie dla osób, którzy mają pracę związaną z dużym wysiłkiem fizycznym i umysłowym - bardzo dobrze wpływają na koncentrację i poprawiają pamięć. Mają korzystne działanie na układ nerwowy i układ krążenia.

  

     Orzechy pozytywnie wpływają również na układ pokarmowy dzięki zawartości błonnika. Najnowsze badania dowodzą, że jedzenie orzechów 2 - 3 razy w tygodniu uchroni nas przed chorobą wieńcową, zawałem serca i udarem. Posiadają wiele wartości odżywczych oraz cenne właściwości zdrowotne. Często znajdują zastosowanie w kuchni, dodawane do wypieków, jogurtów również świetnie urozmaicają nasze sałatki. Dawniej orzechy były przysmakiem ludzi zamożnych, zaś dziś bez problemu wszyscy możemy po nie sięgać.

  

 

     Do najpopularniejszych odmian zaliczamy orzechy włoskie i laskowe, jednak mamy też dostęp do wielu innych, m.in.: pistacje, orzechy pekan, migdały, makadamia, orzechy nerkowca, brazylijskie, orzeszki piniowe i arachidowe. Ważne jest, aby na stałe wkomponowały sie w naszą dietę, gdyż wtedy mają dobroczynny wpływ na zdrowie.pini kopia

e-superfood.pl zdrowa żywność