Burak to powszechnie znane i bardzo popularne warzywo w polskiej kuchni. Dziś przeżywa prawdziwy renesans o czym przekonują jego walory zdrowotne. Buraka najlepiej spożywać w formie soku, gdyż wszystkie występujące w nim substancje odżywcze lepiej i szybciej zostaną przyswojone przez organizm. To niepozorne warzywo ma niezwykłą moc, którą zawdzięcza głównie obecności azotanów. Rozszerza naczynia krwionośne, co ułatwia doprowadzanie krwi i  tlenu do pracujących mięśni. Tym sposobem azotany wpływają na poprawę wydolności wśród sportowców. Potwierdzają to badania naukowców z Washington Uniwersity Shool of Medicine, podczas których badany był wpływ soku z buraka na wydolność organizmu. Według uczonych, osoby które wypiły sok z buraka zanotowały znaczny przyrost energii o około 13% w przeciągu dwóch godzin. Dowiedziono, iż regularne picie soku z buraka pozwala dłużej i intensywniej trenować. Buraka docenili również  piłkarze Leicester City, którzy wywalczyli Mistrzostwo Anglii w sezonie 2015/2016.

   Również badania naukowców z Uniwersytetu z Exeter wykazały poprawę możliwości sprinterskich , wpływ na lepsze podejmowanie decyzji a także szybkość biegu, która może poprawić się nawet o 3,5 procent, co jest bardzo istotne dla piłkarzy odbywających bardzo intensywne treningi biegowe. Dzięki tym właściwościom sok z buraka stał się naturalnym i legalnym dopingiem nie tylko dla piłkarzy z Leicester. Podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku sok z buraka został wykupiony w promieniu 10 mil od miasta.burak blog kopia

  

   W burakach imponuje również zawartość innych składników odżywczych. Bogate są w kwas foliowy, szczególnie istotny dla kobiet w ciąży, ponieważ reguluje rozwój i funkcjonowanie komórek. Surowe buraki zawierają  witaminy A i C oraz z grupy B oraz błonnik, potas, żelazo, magnez. Burakom zawdzięczamy właściwości zasadotwórcze. Ponadto obniżają one ciśnienie tętnicze, regulują trawienie, wspomagają pracę jelit, wątroby i nerek, działają oczyszczająco, są bogatym źródłem antyoksydantów - betaniny, która chroni przed działaniem wolnych rodników. Buraki zawierają  luteinę poprawiającą jakośc widzenia.

W okresie jesienno-zimowym warto zaopatrzyć się w  świeżo wyciskany sok z buraka, gdyż świetnie wzmacnia naszą odporność, co pozwoli uniknąć sezonowych infekcji. 

   Prawdziwą i skoncentrowaną dawkę składników odżywczych znajdziemy wyłącznie w sokach 100 % naturalnych, tłoczonych na zimno i co ważne - nierozcieńczonych. Dzięki nim zwiększa się nasza wydajnosć fizyczna, dłużej utrzymujemy dobrą formę i wolniej się męczymy. Zadbajmy więc oto, aby sok z buraka na co dzień gościł w naszej codziennej diecie.

e-superfood.pl zdrowa żywność