Surowe kakao

  Wszystkie czekoladowe smakołyki, którym ciężko się oprzeć, zawdzięczamy płodności drzewa Kakaowca. Tę rosnącą w ciepłym i wilgotnym klimacie roślinę najczęściej można spotkać w Afryce i wilgotnych lasach Ameryki Południowej i Środkowej. Wydaje na świat jagody okryte grubą łupiną, którą możecie własnoręcznie zedrzeć kupując surowe ziarna kakaowca. W środku znajdują się nasionka, od których zaczyna się cała czekoladowa historia. ;) Podczas ich obróbki wytwarza się masło kakaowe, miazgę kakaową (tzw. likier kakaowy), czy popularne kakao w proszku.kakao ziarno kopia

  

    Ziarna kakaowca to naturalne przeciwutleniacze mające szereg korzyści dla naszego zdowia. Jak większość witaminowych bomb, najwięcej pożytku przyniosą nam nie poddane wysokiej temperaturze, która pozbawia większości pożadanych właściwości. Jest to główny powód, dla którego warto sięgać po surowe produkty z ziaren kakaowca. Jakie zalety mają zatem oferowane przez nas surowe czekolady, surowe ziarna kakaowca, kruszone ziarna kakaowca czy surowe kakao?

 

 

 Co zawiera surowe kakao:

  • magnez, oraz inne istotne dla naszego zdrowia minerały takie jak żelazo, cynk, potas, mangan, wapń, miedź, czy siarkę, organizm musi je mieć dostarczane z pożywieniem. Wchodzą w skład komórek, płynów ustrojowych, hormonów i enzymów. Budują kości, włókna mięśniowe, komórki nerwowe oraz biorą udział w przebiegu wielu reakcji chemicznych.
  • witaminy, m.in:C, E, B1, B2, B3, B5, B9. Wzmacniają układ odpornościowy, regenerują uszkodzone tkanki, regulują metabolizm, a także współuczestniczą w przemianie tluszczów i węglowodanów.
  • flawonoidy i polifenole pełniące funkcję przeciwutleniaczy chronią przed zwyrodnieniami i spowalniają proces stażenia się.
  • niezbędne dla zdrowia serca kwasy tłuszczowe omega - 6 (obecne jedynie tylko w surowym kakao). Po obróbce termicznej i przetworzeniu stają się zjełczałe i mogą wywoływać stany zapalne.
  • białka, są ważnym elementem budowy wszystkich tkanek. Zawarte białko w surowym kakao będzię świetnym uzupełnieniem w diecie wegańskiej.
  • błonnik, pomaga w oczyszczaniu jelit i poprawia ich perystaltykę.

Korzyści zdrowotne płynące z jego spożywania:

    Neutralizuje wolne rodniki.

   Powstają one w wyniku wdychania zanieczyszczeń z powietrza, palenia papierosów, nadmiernej ekspozycji na słońce, spożywania trucizn (również tych zawartych w niezdrowej żywności). Dzięki zawartośći w surowym kakao antyoksydantów może być świetną bronią przed ich szkodliwym wpływem zapobiegają też problemom w układzie sercowo-naczyniowym czy rozwojowi raka.

Obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, redukuje gromadzenie się blaszek miażdżycowych na ścianach tęstnic.

 

   Poprawia metabolizm i wewnętrzną równowagę w organiźmie

   W 2009 r. przeprowadzono badania, które wykazały, że po dwóch tygodniach spożywania surowego kakao u badanych zredukował się poziom hormonu stresu, poprawił metabolizm i równowaga mikrobiologiczna w jelitach.

 

   Poprawia ogólną kondycję fizyczną i psychiczną

  Bogactwo korzystnych dla zdrowia elementów zawartych w surowych ziarnach kakaowca takich jak alkaloidy, lipazy, teobrominy, leycyna beta-karoten i wiele innych wpływają korzystnie na nasze zdrowie: stymulując centralny system nerwowy, rozszerzając naczynia krwionośne, polepszając krążenie, zwiększając poziom serotoniny a przez to poprawiając nasz nastrój i łagodząc stres! :Dczekolada kopia

      Powyższe argumenty powinny przekonać do tego, aby sięgać po ziarna kakaowca jako po przekąskę. Dla miłośników czekoladowych wyrobów dostępna jest szeroka gama zdrowych produktów pozwalająca rozkoszować się ich smakiem.

 

    Jeśli zaś przepadacie za jej mleczną odmianą, a nie możecie lub nie chcecie spożywać nabiału - spróbujcie czekolady vegemilk z mleczkiem kokosowym! :D

 http://www.e-superfood.pl/13-orzechy-i-przekaski

e-superfood.pl zdrowa żywność